måndag 12 mars 2012

Virkade hammarhajar

Nu kan man köpa mina virkade hammarhajar! Alla är unika och ingen bits.
 Det finns möjlighet för mig att beställa hem en speciell färg om du är kräsen, utöver de hajarna som jag redan gjort finns det även garnnystan i olika roliga färger här hemma som ligger och väntar på att bli nya hajar (tex grön, blåspräcklig, grönspräcklig, grå-brun, vit, röd, röd-orange spräcklig, brunspräcklig, rödbrunspräcklig osv.)
Berätta om du har nått speciellt önskemål så ska jag se vad jag kan göra.

En haj kostar 200 kr, varav ca ...60 kr av dem är materiakostnad och de resterande 140 kronorna ska gå till att rädda världens hajar (stoppa hajfensfiske, miljöförstöring av haven, användandet av långrev mm), både WWF och Sea Shepherd Conservation Society har sådana projekt och de här 140 kronorna kommer jag på olika sätt att skicka till dem som donation. Det här är alltså en icke-vinstgivande liten grej som jag tänkt hålla på med.
Jag kan skicka dem vart du vill i hela sverige och fraktkostnaden går på 24 kr.

Om ni nu känner att mina hajar är värda att köpa så kommer jag att redovisa vad pengarna går till. Det första jag kommer att spara ihop till är att "adoptera" en hammarhaj. Resten av pengarna kommer gå till Sea Shepherd Conservation Society's kampanj Defending Sharks
Ok?
Om inte annat så vill ni köpa dem för att de är så gulliga, och vem har inte önskat sig en alldeles egen liten haj som man kan gosa med?
 







Jag tillverkar inga egna virk-mönster, så mönstrena är antingen köpta eller finns upplagda för allmänheten på internet. Detta mönster är komposerat av Petra Sundberg och är inte köpt utan finns till allmän beskådning HÄR, om du hellre vill virka din egen hammarhaj. Jag kommer inte att lägga upp köpta mönster.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar